INTERACT FORUM

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: JRiver Media Center and Musiclobby  (Read 2843 times)

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
JRiver Media Center and Musiclobby
« on: November 13, 2007, 04:37:58 am »

Heeeelp? Heeeeeelp?
helo, i have 2 computer in network:
* computer1(j.river media center, Musiclobby3 plugin, MlServer3/MlMediacenter, Mainlloby3 Client).
* computer2(j.river media center, Musiclobby3 pligin, MlServer3/MlMediacenter, Mainlloby3 Client).
* computer1 is the server.
in my configuration i like give music from computer1 and learn it at computer2, and give music from computer2 and learn it at computer1.
probléms:
1- "music is learn at computer1 only"
2- "i have 2 output in my soundcard and i like creat (zone1=output1, zone2=output2)", can i do it???
=============================help me thanks  :'( :'(
Logged
All From Allah

JimH

  • Administrator
  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 71645
  • Where did I put my teeth?
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #1 on: November 13, 2007, 06:46:20 am »

We can help with Media Center (we need to know the full version), but for musiclobby help, you'll need to try their forum at www.cinemaronline.com .

For MC, I don't understand your questions.  Can you ask just one question and provide more details?
Logged

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #2 on: November 14, 2007, 09:19:46 am »

in my configuration i like give music from computer1 and learn it at computer2, and give music from computer2 and learn it at computer1.
can i do it only with J.river media center?
Logged
All From Allah

JimH

  • Administrator
  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 71645
  • Where did I put my teeth?
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #3 on: November 14, 2007, 09:27:08 am »

in my configuration i like give music from computer1 and learn it at computer2 ...
I think you mean server music from computer 1 and play it on computer 2.

You can do that by running Library Server on both machines, so they are both "servers".  Each could also be a "client" and connect to the other and play its music.
Logged

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #4 on: November 15, 2007, 04:38:59 am »

 :)yes i can share music, with musiclobby from computer2 i can active music in computer1(serveur) ,
but i like from computer1 active music in computer2.
I have add computer3 in my network but music is lerned only in computer1(serveur).
is there any configuration to do in JRiver media center or in musiclobby? ::)
Logged
All From Allah

mlefebvre

  • Galactic Citizen
  • ****
  • Posts: 452
  • nothing more to say...
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #5 on: November 15, 2007, 06:43:14 am »

:)yes i can share music, with musiclobby from computer2 i can active music in computer1(serveur) ,
but i like from computer1 active music in computer2.
I have add computer3 in my network but music is lerned only in computer1(serveur).
is there any configuration to do in JRiver media center or in musiclobby? ::)

Homepilote: I see from your profile that you are from Morroco. Would it be easier for you to describe your problem in French? (I'm makking a guess here... But if it would be easier for you, I could translate for you. For that matter, I know that JimH speaks French also.

Bonne chance.

...Michel.
Logged

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #6 on: November 15, 2007, 08:57:20 am »

Merci beaucoup, j'ai un réseau avec deux ordinateurs, computer1(serveur) et computer2, chaque ordinateur à une carte son, j'ai défini un zone1 sur computer1 et zone2 sur computer2, "musiclobby de computer2 est connécter au musclobby de computer1".
quand je lance la music à partir de computer2(zone2) il s'exécut sur computer1(zone1), j'ai ajouter un computer3 au réseau et même probléme.
comment faire pour lancer la music à partir de computer2 pour qu'elle s'exucut sur sa zone(zone2).
=== pardon pr le dérrangement et merci d'avance
Logged
All From Allah

mlefebvre

  • Galactic Citizen
  • ****
  • Posts: 452
  • nothing more to say...
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #7 on: November 15, 2007, 04:11:05 pm »

Merci beaucoup, j'ai un réseau avec deux ordinateurs, computer1(serveur) et computer2, chaque ordinateur à une carte son, j'ai défini un zone1 sur computer1 et zone2 sur computer2, "musiclobby de computer2 est connécter au musclobby de computer1".
quand je lance la music à partir de computer2(zone2) il s'exécut sur computer1(zone1), j'ai ajouter un computer3 au réseau et même probléme.
comment faire pour lancer la music à partir de computer2 pour qu'elle s'exucut sur sa zone(zone2).
=== pardon pr le dérrangement et merci d'avance

Donc si je compremd bien, le problème est que MusicLobby joue la musique dans la mauvaise zone? Je ne connais pas MusicLobby sauf pour le fait que Media Center peux gérer la librairie de musique en arrière plan de MusicLobby. Mais il me semble que peut-etre la question serais mieux répondue par les gens de MusicLobby...

Ne vous gêner pas de me dire que je n'ai pas compris... On se reprendra... ;-)

...Michel.
Logged

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #8 on: November 16, 2007, 02:59:44 am »

Merci  :), sur JRiver Media Center : est ce que je peux faire jouer la music sur n'importe quelle zone à partir de n'importe quelle ordinateur? si c'est oui comment procéder?
Logged
All From Allah

mlefebvre

  • Galactic Citizen
  • ****
  • Posts: 452
  • nothing more to say...
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #9 on: November 16, 2007, 07:15:38 am »

Merci  :), sur JRiver Media Center : est ce que je peux faire jouer la music sur n'importe quelle zone à partir de n'importe quelle ordinateur? si c'est oui comment procéder?

Je ne saurais répondre a cette question car je n'ai jamais utilisé les zones avec MC.

TRANSLATION: Maybe someone with better knowledge than me could help homepilote?

He has 3 computers on a network, each running multiple zones. If I understand properly, he would like to be able to use any computer to control any of the other computers on the network, including controlling zones. Perhaps like JimH suggested above, this can be done by using Media Server on every machine?

I have never used zones or Media Server, so I'm not capable to answer the question.

I'd be happy to translate any answers back to French if required.

...Michel. 
Logged

JimH

  • Administrator
  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 71645
  • Where did I put my teeth?
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #10 on: November 16, 2007, 07:28:22 am »

Thanks, Michel.  I believe you're correct that what he wants to do is related to MusicLobby's capabilities, not MC's.  MusicLobby is apparently able to carry an MC zone to a second PC and play it there.

Logged

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #11 on: November 16, 2007, 08:36:46 am »

MusicLobby is apparently able to carry an MC zone to a second PC and play it there.

merci Michel, thanks JimH :) :).
MusicLobby de computer2 et computer3 est connécté au MusicLobby de computer1(serveur), si je suis sur computer3 ou computer2 il n'affiache que la zone de computer1 seulement et la music ça se lit seulment sur ce dernié et pas sur la zone de computer2 ou computer3.
comment faire pour avoir tout les 3 zones des PC?est ce que c possible?
Merci Michel :) et bonne traduction ;)
Logged
All From Allah

mlefebvre

  • Galactic Citizen
  • ****
  • Posts: 452
  • nothing more to say...
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #12 on: November 16, 2007, 09:47:58 am »

merci Michel, thanks JimH :) :).
MusicLobby de computer2 et computer3 est connécté au MusicLobby de computer1(serveur), si je suis sur computer3 ou computer2 il n'affiache que la zone de computer1 seulement et la music ça se lit seulment sur ce dernié et pas sur la zone de computer2 ou computer3.
comment faire pour avoir tout les 3 zones des PC?est ce que c possible?
Merci Michel :) et bonne traduction ;)

Je ne pourrais te dire. Il faudrait que tu consultes le site de MusicLobby de la compagnie Cinemar pour avoir des reponses. http://www.cinemaronline.com/support.html

Le site ici n'est que pour le soutien de Media Center de la compagnie JRiver.

...Michel.
Logged

homepilote

  • Recent member
  • *
  • Posts: 12
Re: JRiver Media Center and Musiclobby
« Reply #13 on: November 16, 2007, 10:30:57 am »

ok je vais éssayer merci Michel, c vraiment trés touchant de ta part, et pardon pour le dérrangement :) ;)
Logged
All From Allah
Pages: [1]   Go Up