INTERACT FORUM

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Welcome  (Read 3373 times)

JimH

  • Administrator
  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 71351
  • Where did I put my teeth?
Welcome
« on: January 26, 2012, 06:09:03 pm »

If I could speak a word of German, I would write you in your language.   I'm sorry that I can't.

Luckily, Stephan Fluegge represents us in Germany and he speaks like a native, since he is one.  Stephan has worked very hard for JRiver for the last couple of years, and has convinced us to offer our site in German ( http://www.jriver.com/de ) and this  German language board.

We will continue to add capabilities in German and in other languages.

As you may know, the program fully supports the German language, as well as many others.  You can switch from English under Tools/Languages.

Thanks for your interest in our software.

Jim Hillegass
CEO, JRiver
Logged

Fabricio

  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 685
  • No one has patience with me.
Re: Welcome
« Reply #1 on: January 26, 2012, 06:24:26 pm »

Very good.

Jaguu

  • MC Beta Team
  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 1336
Re: Welcome
« Reply #2 on: January 27, 2012, 03:29:40 am »

You seem to have to different pages: www.jriver.de and www.jriver.com/de
Logged

Fex

  • World Citizen
  • ***
  • Posts: 115
Re: Welcome
« Reply #3 on: March 03, 2012, 10:55:34 am »

Na das ist aber eine Überraschung.  :)

Nachdem ich mich mit meinem ärmlichen Englisch hier schon seit bald 10 Jahren rumschlage (hatte meinen Account im 2004 auch mal gelöscht wegen Differenzen mit der Formuspolitik hier), könnte das doch eine Erleichterung sein, eine allfällige Anfrage auch mal in Deutsch zu starten.

Ich hab mich hier anfangs mit dem Programm selbst bzw. seiner Entwicklung rumgeschlagen (war immer ein ausserordentliches Vergnügen, ein richtiges Hobby), bin zwischendurch für den Sound im Wohnzimmer auf die Lösung PS3 umgestiegen (mein Gott, Twonky..., aber blue-ray war damals nirgends billiger zu haben, schon gar nicht mit dem Mehrwert) und steure heute den Sound in den verschiedenen Räumen mit dem Handy bzw. (noch schöner) mit dem Galaxy Tab 10.1 und natürlich Gizmo.

Grüsse aus der Schweiz.
Logged

Tobse

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Re: Welcome
« Reply #4 on: April 06, 2012, 11:06:23 am »

Freut mich sehr, dass es jetzt ein deutschsprachiges Forum gibt.

Ich warte schon seit langem auf die Unterstützung von digitalem Kabelfernsehen durch das Media Center. Meine Testlizenz ist leider kürzlich ausgelaufen und mit der installierten Version gelang es mir nicht, meine TV-Karte zum Laufen zu bringen. Laut der Foreneinträge (ich glaube es waren dänische Nutzer, die ein ähnliches Problem hatten) sollte ab März/April die Unterstützung funktionieren.

Kann mir dazu jemand etwas sagen? Ich möchte mir keine Lizenz kaufen und dann merken, dass der Fernsehempfang nicht funktioniert...

Viele Grüße,
Tobse.
Logged

tua.eppas

  • Recent member
  • *
  • Posts: 6
Re: Welcome
« Reply #5 on: April 14, 2012, 09:04:02 am »

Hallo!!

JRiver ist meiner Meinung nach eines der besten Programm, wenn es um die Sound-Qualität geht. Die Bedienung ist an einem Punkt etwas mühsam.
Rechts oben kann ein Filter-Text eingegeben werden. Habe ich dies getan und wechsle im linken Tree auf einen anderen Node, z.B. auf Genres oder
einen anderen Knoten, kehre dann zurück, dann ist der Filter-Text immer wieder gelöscht.

Hat jemand eine Ahnung, wie der Filter-Text erhalten bleibt??
Ich hoffe, die Entwickler von JRiver erhalten diesen Hinweis und implementieren diese Funktionalität in der nächsten Version.

Freue mich auf nützliche Hinweise ...
Logged

rhgh

  • Regular Member
  • Galactic Citizen
  • ****
  • Posts: 290
Re: Welcome
« Reply #6 on: April 14, 2012, 09:47:48 am »

hallo tua.eppas
Unter Ansicht anpassen, Regeln für die Dateiansicht setzen - kannst du für eine Ansicht feste Regeln und Filter setzen, die in der Ansicht gespeichert werden.
Beim erneuten laden der Ansicht sind die Filter weiter vorhanden
Logged

tua.eppas

  • Recent member
  • *
  • Posts: 6
Re: Welcome
« Reply #7 on: April 14, 2012, 10:35:04 am »

Hi Jim!

Thank you very much for your answer. Now I'm trying to explain my question in English.

I often use the filter on the upper right side of the program. When I switch to another node in the tree on the left side an go back to the previous node the filter text is always erased.
This is very uncomfortable for me to handle the program.

I like to create my play lists and switch from the full library (I prefer the panes view) very often to the playlist and back to check the current play list I'm working with.

Maybe it is possible to keep the filter text what ever I do or select in any kind of view.
I like this program very much and for me it's one of the best programs I ever used to listen to music with my high end system. Sound quality is very impressive!!

I would be very happy if you could give me some advice or such a feature could be implemented in one of the next versions of JRiver Media Center.

Thank you very much ...
Logged

Soundlover

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Re: Welcome
« Reply #8 on: May 18, 2012, 10:08:57 am »

Hello jriver,

I’ve just onde question. I wanna purchase your mediacenter. But I don’t have any creditcard.
Is there any possibillity that I can purchase your product in Europe, where I can buy it with Ideal banking?
Do you have sellingpoints in The Netherlands, or somewhere else in Europe?

Is there any other way that I can buy your product, without using a creditcard?

Kindly regards,

Soundlover
Logged

JimH

  • Administrator
  • Citizen of the Universe
  • *****
  • Posts: 71351
  • Where did I put my teeth?
Re: Welcome
« Reply #9 on: May 18, 2012, 11:10:32 am »

Paypal is the only other option.  Thanks for thinking of purchasing.
Logged
Pages: [1]   Go Up